Glendale

17 augustus 2016 - Glendale, Arizona, Verenigde Staten

17 augustus

Vandaag gaan we naar de familie Little in Glendale. Tussen 17 en 18 uur hebben we afgesproken. Aangezien het maar een kleine 100 miles rijden is zoeken we eerst het water op.

Iets ten noorden van Sedona ligt het Slide Rock State Park. In de Oak Creek Canyon heeft de rivier natuurlijke glijbanen uitgesleten. Dat het een bekende attractie is blijkt uit het aantal bezoekers. Voor de meeste glijgoten staat een rij wachtenden. Het water is tamelijk fris. Ik laat het avontuur dan ook aan mij voorbij gaan. Het wordt pas interessant als ik wadend door een water een slang ontdek. Hij ontdekt mij ook en schiet weg onder de waterplanten. Frank en Eva willen de slang uiteraard ook zien en porren voorzichtig met een stok in de planten. Hij laat zich niet meer zien. Niet erg, er blijken meer van die beestjes langs de rand in het water te  zonnen. Kleine slangetjes van een centimeter of 25. Op het infobord bij het verlaten van het park lees ik dat het om een ongevaarlijke soort gaat die wel één meter lang kan worden. Omdat mensen van nature bang zijn voor slangen wordt het dier met uitsterven bedreigd.

Voor we vertrekken gaan we op een terras in Sedona nog even lunchen. We zijn het inmiddels gewend dat het weer rond drie uur verandert. Ook nu stijgen de wolken tot ongekende hoogte en een kwartier later klettert de regen op het dak van het terras. Lichtflitsen schieten uit de lucht en Donar slingert boos zijn hamer.

Afdalend naar de valley waar Glendale als voorstad van Phoenis is gelegen, stijgt de temeperatuur van 80 gF naar 109 gF. Het is dus 42,7 gC. En dan te bedenken dat het al 33 dagen achtereen warmer is dan 100 gF, voor Phoenix een alltime record. Om half zes rijden we de West Krystel Way op. Jeff komt net van zij  werk thuis en Audra praat met de buurman. We worden warm onthaald.

Hiermee eindigt ons reisverhaal. Alle lezers bedankt, dank ook voor de reacties. Over een week zijn we weer thuis en vertellen graag meer.

Het was een prachtige reis.

1. Jwbrals:
    18 augustus 2016
    Beste Bert, Ina, Frank en Eva,
    Ik heb jullie reisverhaal met veel plezier gevolgd. Ik vraag me af wat wij gemist hebben op onze rondreis door California enz. Aan de andere kant heb ik ook veel herkend.
    Nog veel plezier en een goede terugreis.
    Groet vanuit Acquaseria,
    JW